Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Kost

Vi arbejder på at få inddraget vores børn i aktiviteter der vedrører madlavning og køkkenaktiviteter, så vi får madmodige børn. Dette gør vi i de pædagogiske køkkener da vi ikke har mulighed for pædagogiske aktiviteter i vores produktionskøkken. Aktiviteter i køkkenet kan f.eks. være at undersøge smag og konsistens af mad i forskellige tilberedningsfaser, snakke om hvor maden kommer fra og forberede aktiviteter som f.eks. bag for Børnetelefonen.

Hver uge lægges der en madplan ud på Aula så I sammen med jeres børn kan følge med i menuen. Madplanen vil altid være en variation af varme og kolde retter. 

Alle børn deltager så vidt muligt i borddækning og afrydning. Dette gøres på forskellige måder alt efter børnenes alder og udvikling, ligesom de forskellige stuer har hver deres rutiner.

Alle børn skal medbringe egen drikkedunk med tydeligt navn på.

Hele måltidet er en daglig rutine men også en pædagogisk aktivitet der muliggør arbejdet med det enkelte barns trivsel, udvikling, læring og dannelse. Derfor er måltiderne vigtige daglige begivenheder med mulighed for ro og fordybelse samt øvelse i selvhjulpenhed, sociale kompetencer og samtale.